Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Autoren: Dulama, Eliza Maria; Ilovan, Oana
Titel: Study on students' critical thinking capacities during seminars of the Didactics of Geography.
Quelle: In: Acta didactica Napocensia, 2 (2009) 3, S. 19-30
Dokument online lesbar. Link öffnet Datei in neuem Fenster.Volltext  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Sprache: englisch
Dokumenttyp: online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN: 1504-9922; 2065-1430
Schlagwörter: Kritisches Denken; Poster; Unterricht; Fachdidaktik; Geografieunterricht; Studium; Hochschule; Europa; Rumänien
Abstract: In this study we tried to find answers to the following question: What is the effect of cognitive organisers (schemes, graphical organisers, quintets) on developing capacities characteristic of critical thinking? The hypothesis we wanted to test was the following: restructuring information through cognitive organisers did not suppose compulsory critical thinking, but restructuring while observing certain explicit tasks. We tested the hypothesis during a seminar of the Didactics of Geography in 2008. The sample was represented by 64 students in the second year at the Faculty of Geography. The task was to realise a poster about a country. That poster should have included a quintet, ten keywords, a graphical organiser, a schematic map, and the essential ideas about the respective country. After analysing students´ results we noticed the following: restructuring information in quintets, and identifying ten keywords about a country required and proved use of critical thinking as a result of observing explicit or implicit tasks; when restructuring information into graphical organisers and into lists of ideas, students used certain capacities characteristic of critical thinking, but they did not assess all ideas according to the same criteria and, therefore, restructuring that information should be realised on the basis of observing certain explicit tasks. (Orig. /DIPF/GS).
Erfasst von: Externer Selbsteintrag
Update: 2010/1
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  



Laut Auskunft der Elektronischen Zeitschriftendatenbank (EZB) ist der Artikel in der Online-Ausgabe der Zeitschrift "Acta didactica Napocensia" kostenlos erschienen



Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Acta didactica Napocensia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: