Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHug, Theo (Hrsg.)
TitelDidactics of microlearning.
Concepts, discourses and examples.
QuelleMünster u.a.: Waxmann (2007), 424 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8309-1869-0; 978-3-8309-1869-1
SchlagwörterWissen; Evaluation; Mediendidaktik; Medieneinsatz; Medienprojekt; Kooperatives Lernen; Lerntheorie; Lernumgebung; Lerngruppe; Chatten; Computerspiel; Soziale Software; Qualitätsmanagement; Neuropsychologie; Hochschule; E-Learning; Qualität; Zugang; Benutzerfreundlichkeit; Online; World Wide Web
AbstractThis book is a comprehensive and articulate introduction to the emerging field of microlearning. In public institutions, in small and medium sized enterprises and in informal contexts we are all dealing with increasingly complex learning requirements, more fragmented knowledge, demands for greater cultural flexibility, and rapid technological change. As a result, new approaches are required, focusing on microcontent, medial fluency and spaces of learning. The volume is unique in its selection of concepts and examples that deal with (1) micro-steps of learning in meso- and macro-contexts; (2) pedagogical, cultural, organizational and technological dimensions of microlearning; (3) the educational use of various local and mobile devices and media; (4) the integration of microcontent into new structures of knowledge; (5) networked spaces for learning, work and play; (6) game-based concepts for meaningful teaching and learning; (7) micromedia and micro-didactics for new learning cultures; (8) the evaluation of mediated learning environments and processes. This emphasis on manifold aspects and interdisciplinary approaches opens up new possibilities for the design of educational environments as well as for usability, accessibility, and evaluation. Didactics of Microlearning is essential reading for anyone interested in the future of learning in technically-mediated lifeworlds, or in combining pedagogical, cultural, technological, organizational or other aspects of knowledge and learning. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: