Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | OECD |
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Titel | Promoting consumer education. Trends, policies and good practices. |
Quelle | Paris: OECD (2009), 189 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 92-64-06008-1; 978-92-64-06008-1 |
DOI | 10.1787/9789264060098-en |
Schlagwörter | Erziehungsziel; Evaluation; Formale Bildung; Bildungspolitik; Bildungsprogramm; Internationale Zusammenarbeit; Konsument; Konsumerziehung; Konsumgesellschaft; Konsumverhalten; Marktwirtschaft; Lebenslanges Lernen; Australien; Großbritannien; Irland; Japan; Korea; Mexiko; Norwegen; OECD-Staaten; Portugal; Slowakei; Spanien; Thailand; Türkei; USA |
Abstract | This publication examines the approaches that governements use to promote consumer education in OECD and some non-OECD countries, highlighting the policies and measures that have been particularly effective. It also analyses recent trends, the role of stakeholders, steps being taken to evaluate the effectiveness of current programmes and the principal challenges. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |