Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | OECD |
---|---|
Titel | Encouraging student interest in science and technology studies. |
Quelle | Paris: OECD (2008), 130 S. |
Reihe | Global Science Forum |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literaturangaben S. 119-122 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 92-64-04069-2; 978-92-64-04069-4 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Gleichberechtigung; Bildungspolitik; Bildungsplanung; Motivation; Curriculum; Geschlecht; Mathematik; Naturwissenschaften; Arbeitskräftebedarf; Studentenzahl; Studienwahl; Statistik; Hochschule; Internationaler Vergleich; Analyse; Empfehlung; Technik; Europäische Union; Student; Australien; Belgien; Deutschland; Dänemark; Europa; Finnland; Flandern; Frankreich; Irland; Italien; Japan; Kanada; Korea; Niederlande; Norwegen; OECD-Staaten; Portugal; Schweden; USA; Wallonien |
Abstract | The report summarises the main findings and recommendations from a working group, composed of representatives from 16 countries, the European Commission and the OECD Secretariat. Statistical data on student enrolments [in science and technology] and graduation rates were submitted by 19 countries, and analysed together with information on factors contributing to possible declining interest and solutions attempted in different countries. The booklet presents detailed analysis of the statistical data, causal factors and solutions implemented or proposed by various countries. [DIPF/Orig.]. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |