Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enProske, Antje; Narciss, Susanne
TitelSupporting prewriting activities in academic writing by computer-based scaffolds.
QuelleAus: Zumbach, Jörg (Hrsg.); Schwartz, Neil (Hrsg.); Seufert, Tina (Hrsg.); Kester, Liesbeth (Hrsg.): Beyond knowledge: the legacy of competence. Meaningful computer-based learning environments. Dordrecht: Springer (2008) S. 275-284
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN1-4020-8826-4; 978-1-4020-8826-1
DOI10.1007/978-1-4020-8827-8_36
SchlagwörterKognitiver Prozess; Lernpsychologie; Computernutzung; Experiment; Strategie; Student; Lernmotivation; Lernpsychologie; Schreiben; Lernerfolg; Kognitiver Prozess; Informationsverarbeitung; Wissenserwerb; Lernerfolg; Lernmotivation; Lernumgebung; Wissenserwerb; Experiment; Lernmethode; Computerprogramm; Schreiben; Strategie; Student; Informationsverarbeitung
AbstractOne approach to assist writers in dealing with the problem of managing cognitive resources during writing is to scaffold writing by computer. Unfortunately, empirical research on computer-based writing scaffolds is quite limited. This study investigates to which extent computer-based scaffolds should be provided to support efficient prewriting. The writing environment scaffolds prewriting by instructing an adequate sequence of prewriting activities on consecutive file cards. Writers' behaviour and performance were investigated in two versions of the writing environment (lean vs. enriched version). Writing performance was further analysed with respect to students' writing strategies and motivation. The results indicate that particular motivational variables play an important role when prewriting is scaffolded by a computer. Implications of these results are discussed with regard to the restrictions and benefits of computer-based scaffolding of prewriting activities. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: