Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Fichten, Wolfgang (Hrsg.); Holderness, Bill (Hrsg.); Nitsch, Wolfgang (Hrsg.) |
---|---|
Institution | Carl von Ossietzky Universität Oldenburg / Didaktisches Zentrum |
Titel | Action research and teacher education in Germany and South Africa. Concepts and examples. 1. Aufl. |
Quelle | Oldenburg: Didaktisches Zentrum (diz) (2008), 259 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-8142-2139-7; 978-3-8142-2139-7 |
Schlagwörter | Kompetenz; Bildungsforschung; Fallstudie; Soziokulturelle Benachteiligung; Persönlichkeitsbildung; Problemlösen; Kind; Schule; Schulforschung; Schuljahr 09; Schulentwicklung; Schulklasse; Schulalltag; Lehrer; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Schüler; Kooperatives Lernen; Lernen; Lernerfahrung; Lernforschung; Lehren; Lehrmittel; Unterricht; Drama; Englischunterricht; Lesen; Internationale Zusammenarbeit; Teilnahme; Professionalisierung; Universität; Hochschule; Benutzung; Einführung; Entwicklung; Fortschritt; Innovation; Kooperation; Praxis; Jugendlicher; Student; Deutschland; Oldenburg (Oldenburg); Südafrika (Staat) |
Abstract | This collection of articles and papers on the action research of teachers is the result of several years of interaction between the Education Faculties of two universities - the Nelson Mandela Metropolitan University (NMMU) in Port Elizabeth and the Carl von Ossietzky University in Oldenburg. These universities are connected in a partnership, as are their respective provinces - the Eastern Cape Province of South Africa and the State of Lower Saxony, Germany. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/3 |