Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Fisher, Darrell Lyell (Hrsg.); Khine, Myint Swe (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Contemporary approaches to research on learning environments. Worldviews. |
Quelle | New Jersey u.a.: World Scientific (2006), XXVIII, 660 S. |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-981-256-508-2; 978-981-256-511-2; 981-256-508-6; 981-256-511-6 |
Schlagwörter | Forschung; Resilienz; Medieneinsatz; Elementarbereich; Klassenraum; Schulkultur; Primarbereich; Sekundarbereich; Referendar; Lehrerrolle; Lernen; Lernumgebung; Lehren; Lernmethode; Computer; Computerunterstützter Unterricht; Umwelt; Hochschule; E-Learning; Internationaler Vergleich; Leistungsmessung; Internet; Australien; Indien; Indonesien; Japan; Taiwan; Thailand; Türkei |
Abstract | "One of the key foci of the new social sciences is the significance of place and space, site and environment in the formation of knowledge and representation, identity and culture. This volume is a broad and rich selection of international studies of the significance of environment on learning. These studies take us beyond the search for universal pedagogies and methods to re-focus on the significance of classrooms and interaction. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/1 |