Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Jensen, Eric |
---|---|
Titel | Brain-based learning. The new paradigm of teaching. 2. ed. |
Quelle | Thousand Oaks, Calif.: Corwin Press (2008), XVI, 266 S. |
Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben S. 251-258 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-1-4129-6255-1; 978-1-4129-6256-8 |
Schlagwörter | Akustische Wahrnehmung; Aufmerksamkeit; Entspannung; Gedächtnis; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Lehrer; Aktivität; Schülerleistung; Lernen; Lernumgebung; Motivation; Unterricht; Gehirn; Neurobiologie; Ernährung; Visuelle Wahrnehmung; Bewegung (Motorische); Belastung; Funktion (Struktur); Leistungsmessung |
Abstract | Borrowing research from the disciplines of neuroscience, biology, and psychology, [the authors] offers an easy-to-understand explanation of the relationship between learning and the brain, helping educators increase student motivation and achievement. The author shares empirical data and provides in-depth information about the impact of physiological effects, sensory stimuli, and emotions on learning. ... Written for teachers, teacher leaders, and administrators, this comprehensive text demonstrates how brain-compatible learning environments can work to optimize learning in the classroom, reduce discipline problems, overcome learning difficulties, and increase graduation rates. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/1 |