Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | OECD |
---|---|
Titel | Trends shaping education 2008. 2008 Edition. Paralleltitel: Les grandes mutations qui transforment l'éducation. Gefälligkeitsübersetzung: Trends, die Bildung beeinflussen, Ausgabe 2008. |
Quelle | Paris: OECD (2008), 86 S.
PDF als Volltext |
Reihe | OECD publishing |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-92-64-04661-0 |
DOI | 10.1787/9789264046627-en |
Schlagwörter | Wissensgesellschaft; Gesellschaft; Soziale Ungleichheit; Reproduktion; Lebensstil; Soziale Interaktion; Familienleben; Sozialhilfe; Bildungsabschluss; Arbeitswelt; Gesundheit; Armut; Bevölkerungsentwicklung; Migration; Politische Betätigung; Staat; Wertbewusstsein; Umwelt; Bildungsinvestition; Globalisierung; Investition; Konsum; Wirtschaft; Wohlstand; Arbeit; Arbeitsmarkt; Statistik; Internet; Bevölkerung; Informationstechnologie; Australien; Belgien; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Japan; Kanada; Korea; Luxemburg; Mexiko; Neuseeland; Niederlande; Norwegen; OECD-Staaten; Polen; Portugal; Schweden; Schweiz; Slowakei; Spanien; Tschechische Republik; Türkei; USA; Ungarn; Österreich |
Abstract | This new biennial publication presents the latest available information on 26 major current trends in education, grouped in 9 broad themes (ageing, global challenges, the new economic landscape, work and jobs, the learning society, ICT, citizenship and the state, social connections and values, and sustainable affluence). For each trend, there is a two-page spread, containing a short introduction, two figures with accompanying text followed by three key questions about the impact of the trend on the future of education. A dynamic link (StatLink) is provided for each figure, which directs the user to a web page where the corresponding data are available in Excel®. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/1 |