Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Spodek, Bernard (Hrsg.); Saracho, Olivia N. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | International perspectives on research in early childhood education. |
Quelle | Greenwich, Conn.: Information Age Publ. (2005), XXII, 365 S. |
Reihe | Contemporary perspectives in early childhood education |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-931576-66-1; 1-931576-67-X |
Schlagwörter | Erziehung; Bildungsforschung; Frühe Kindheit; Australien; China; Curriculum; Erzieher; Erziehung; Finnland; Griechenland; Japan; Kindergarten; Kindertagesstätte; Korea; Lehrer; Norwegen; Polen; Portugal; Spanien; Türkei; Vorschulerziehung; Bildungsforschung; Kindergarten; Kindertagesstätte; Vorschulerziehung; Lehrer; Curriculum; Geschichte (Histor); Erzieher; Australien; China; Finnland; Griechenland; Japan; Korea; Norwegen; Polen; Portugal; Spanien; Türkei |
Abstract | The ... chapters in this book each describe the early childhood situation in one country. In each, a brief history of early childhood education in that country is presented. The current status of early childhood education is also presented as well as a discussion of the critical issues facing the field at this time. The authors then present the significant contemporary research that is being conducted in each country along with a list of references. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2007/1 |