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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Despite growing interest in evaluative inquiry as a trigger for development of organizational learning capacity, there exists a paucity of empirical research in this area. This is particularly the case in the context of schools, where systematic inquiry to support decision making and problem solving is hardly a mainstream activity. The purpose of the present inquiry was to examine the nature and benefits of systematic inquiry in schools and to understand forces that serve to enhance or impede schools propensity to embrace evaluative inquiry as a support for decision making. The authors selected four schools that, on the basis of a prior field survey, scored relatively high on organizatinal learning capacity, evaluative inquiry, organizational readiness for evaluation, and evaluation processes. Interview, focus group, and document data were collected on two site visits. Results show considerable breadth in inquiry activities to which a range of benefits accrue. Among the most salient factors supporting school-based evaluative inquiry were leadership and an increase in valuing of data as a result of using them. We discuss the results in terms of their implications for further research. (DIPF/Orig.).
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Standortunabhängige Dienste
1570-0763
Cousins, J. Bradley: Data use leads to data valuing: evaluative inquiry for school decision making. 2006.
3057065
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