Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Levain, Jean-Pierre; Le Borgne, Philippe; Simard, Arnaud |
---|---|
Titel | Apprentissage de schémas et résolution de problèmes en SEGPA. Paralleltitel: Learning drawings and problem solving in SEGPA. |
Quelle | In: Revue française de pédagogie, 2 (2006) 155, S. 95-109 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0056-7807; 0556-7807 |
Schlagwörter | Pädagogisches Handeln; Empirische Forschung; Methodologie; Problemlösen; Testanwendung; Arithmetik; Europa; Frankreich; Schulversagen; Problemlösen; Schulerfolg; Methodologie; Empirische Forschung; Schulerfolg; Schulversagen; Lernprozess; Differenzierender Unterricht; Arithmetik; Mathematische Kompetenz; Europa; Frankreich |
Abstract | This paper is concerned with mathematical problem solving applied to a population of teenagers who perform poorly at school. Firstly, a questionnaire is proposed, at two years of interval, to the same group of pupils. The evolution of the average success rate is far from being as significant as expected. Secondly the authors decide to test the efficiency of a program designed to help children to solve problems involving learning and analysis schematas representing different types of mathematical problems. The results are significant and they underline the interest and the impact of this approach [Section d'enseignement général et professionnel adapté (SEGPA)]. (DIPF/orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2007/3 |