Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Haahr, Jens H. |
---|---|
Sonst. Personen | Nielsen, Thomas K. (Mitarb.) |
Institution | Dansk Teknologisk Institut |
Titel | Explaining student performance. Evidence from the international PISA, TIMSS and PIRLS surveys. Final report. |
Quelle | Taastrup: Danish Technological Institute (2005), 218 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
Schlagwörter | Bildungsarbeit; Empirische Untersuchung; TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Chancengleichheit; Emotion; Kommunikation; Persönlichkeit; Diagnose; Soziale Herkunft; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Bildungspolitik; Bildungsstatistik; Förderung; Schulentwicklung; Lehrer; Lehrerausbildung; Schüler; Leistungsbeurteilung; Leistungsschwäche; Lernerfolg; Schulerfolg; Schülerleistung; Lernumgebung; Lernmethode; Bilingualismus; Datenanalyse; Lesen; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Europäische Dimension; Gleichheit; Grundfertigkeit; Internationaler Vergleich; Internationalität; Allein erziehender Elternteil; PISA (Programme for International Student Assessment); Belgien; Bulgarien; China; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Griechenland; Hongkong; Irland; Island; Italien; Japan; Korea; Lettland; Luxemburg; Niederlande; Norwegen; Polen; Portugal; Rumänien; Schottland; Schweden; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Türkei; USA; Ungarn; Zypern; Österreich |
Abstract | Analysing data from three international surveys of students' skills, PISA, TIMSS and PIRLS, the objectives of the current study are twofold: Firstly, to formulate recommendations on improved provision of basic skills education in the EU, on the basis of an increased understanding of the outcomes of the PISA, TIMSS, and PIRLS surveys. Secondly, to formulate recommendations for improved or new data collection activities to cover data needs in the area of basic skills. The analysis focuses on conditions for the provision of basic skills at four different levels. This executive summary presents key findings and recommendations resulting from the study at these four different levels. It addresses the Member States of the European Union and the European Commission, the EFTA-EEA and the Acceding and Candidate Countries. The assessment of results and the recommendations that are put forward rest on a normative foundation, which can be derived from the EU's Lisbon Strategy: (1) Education systems should enable as many students as possible to perform as strongly as possible in mathematics, reading, and science. (2) The average performance of the weakest groups of students should be improved. (DIPF/Orig./Ba.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2007/2 |