Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHardy, Ilonca; Jonen, Angela; Möller, Kornelia; Stern, Elsbeth
TitelEffects of instructional support within constructivist learning environments for elementary school students' understanding of "floating and sinking".
QuelleIn: Journal of educational psychology, 98 (2006) 2, S. 307-326Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterBegriffsbildung; Schule; Grundschule; Schüler; Lernen; Lernumgebung; Lehrmethode; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Konstruktivismus; Physikunterricht
AbstractIn a repeated measures design (pretest, posttest, 1-year follow-up) with 161 3rd-grade students, the authors compared 2 curricula on floating and sinking within constructivist learning environments, varying in instructional support. The 2 curricula differed in the sequencing of content and the teacher's cognitively structuring statements. At the posttest, both instructed groups showed significant gains on a test on understanding the concepts of density and buoyancy force as compared to a baseline group without instruction. One year later, the group of high instructional support was superior to the group of low instructional support on the reduction of misconceptions and the adoption of scientific explanations. Thus, instructional support within constructivist learning environments fostered elementary school children's conceptual change in the domain of physics. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2007/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: