Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Weber, Susanne |
---|---|
Titel | Intercultural learning as identity negotiation. |
Quelle | Frankfurt, Main u.a.: Lang (2005), 302 S. Zugl.: Berlin, Humboldt-Univ., Habil.-Schrift, 2005. |
Reihe | Berufliche Bildung im Wandel. 8 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-631-54316-6 |
Schlagwörter | Kultur; Empirische Untersuchung; Vergleichsuntersuchung; Identität; Interkulturelle Kommunikation; Kommunikation; Soziale Interaktion; Interaktion; Interkulturelle Bildung; Interkulturelle Kompetenz; Interkulturelles Lernen; Lernprozess; Unterrichtsmodell; Europäische Erziehung; Produktivität; Wirtschaft; Wirtschaftserziehung; Wirtschaftspädagogik; Berufspädagogik; Hochschulschrift; Kulturbegriff; Theorie; Tätigkeit |
Abstract | This volume [deals with] problems and new solutions in the field of intercultural learning and development. Although it seems to be intuitively quite clear what is meant by intercultural learning and development, it quickly becomes vague and hard to grasp. Many isolated and diverse studies have been conducted, but demonstrate only minor effectiveness. A more promising framework, based on socio-cultural and historical activity theory and mindful identity negotiation, is presented here. It is tested for intervention purposes and empirically evaluated by means of a design experiment. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2006/3 |