Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBeach, Dennis
TitelFrom teachers for education change.
QuelleIn: European educational research journal, 2 (2003) 2, S. 203-227Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 69; Tabellen 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1474-9041
DOI10.2304%2Feerj.2003.2.2.2
SchlagwörterErziehungsziel; Beobachtung; Feldforschung; Interview; Chancengleichheit; Soziale Situation; Autonomie; Reproduktion; Gleichstellung; Autonomie; Beobachtung; Chancengleichheit; Diskussion; Feldforschung; Interview; Lehrer; Mädchen; Schüler; Schule; Schulreform; Unterricht; Erziehungsziel; Lehrerkollegium; Schweden; Soziale Situation; Schulreform; Reform; Reproduktion; Curriculumreform; Gleichstellung; Ungleichheit; Professionalität; Schule; Schulgesetz; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerkollegium; Lehrerrolle; Schüler; Curriculumreform; Unterrichtsziel; Unterricht; Ungleichheit; Dezentralisierung; Diskussion; Professionalität; Reform; Ethnische Minderheit; Mädchen; Schweden
AbstractThis article concerns issues connected to social inclusion and exclusion in Swedish upper secondary education in the late 1990s, after the 1994 curriculum reform. It is based on ethnographic fieldwork that was completed in 2000 and that appropriated participant observation and interview methods in data production. Extensive comments from teachers and headteachers on strategies and ideas about how to work within the context of the reform, with respect particularly to expressed aims of providing an education of good and comparable quality for all students and opening up higher education to groups who were previously excluded from it, figure strongly in the article. The intention was to discover what the people working within schools felt about their working experiences with respect to social inclusion and to understand what stands in the way of the realisation of social inclusion at present. The article indicates that two competing regimes of truth currently operate on what counts as valid teacher work but also that a creative subject position for all education participants is important in projects of inclusion. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: