Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCummings, William K.
TitelWhy reform Japanese education?
QuelleAus: Can the Japanese change their education system? Wallingford: Symposium Books (2003) S. 31-42Verfügbarkeit 
ReiheOxford studies in comparative education. 12,1
BeigabenLiteraturangaben 7
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterForschung; Bildungsgeschichte; Bevölkerungsentwicklung; Bildungsreform; Forschung; Japan; Bildungssystem; Schüler; Schule; Bildungssystem; Bildungsreform; Leistungsmotivation; Reform; Leistung; Hochschulabschluss; Individualisierung; Leistungsmessung; Schule; Lehrer-Schüler-Relation; Schüler; Schülerleistung; Leistungsmotivation; Individualisierung; Urbanisierung; Bevölkerungsentwicklung; Wertewandel; Hochschulabschluss; Leistung; Leistungsmessung; Reform; Japan
AbstractIn this article the author tries to find an answer to the question why Japanese education should be reformed? There is a common explanation that ascribes socio-economic weakness (as Japan is experiencing for the last decade) to failures in the education system. The author describes the nature and experience of educational reform in modern Japan (19th and 20th century) so far and calls them first and second revolution. He then characterizes the social and education policy of Prime Minister Nakasone in the early 1980s and calls it a gradual revolution: new values for a new age, more relaxed school experience, more active learning, more choice for children, more competition between schools as well as universities. These educational "changes are occuring in the context of several profound mega-trends" which the author describes as follows: urbanisation and social atomisation, sharp population drop, virtually universal tertiary education, a job for every youth and a profound motivational change. To the final question whether Japanese education is sinking or improving the author resumes: "There have been many interesting changes in recent years that, on the whole, seem to be in the right direction. The cumulative changes in education since Prime Minister Nakasone are sometimes referred to by Ministry of Education reports as the Third Educational Revolution." But: "Indeed, while some of the new concepts will succeed, there does not appear to be a favorable context for comprehensive reform." (DIPF/Kr.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: