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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The paper addresses the nature of the mental representation of an interlanguage grammar. The focus will be on the necessity of positing some sort of hierarchical constituent structure to account for L2 phonology. The author discusses relevant data from the domains to the acquisition of segments, syllables, moreas, and metrical structure. The interaction of these domains is discussed. In addition, the author looks at the acquisition of onset clusters and argues that the acquisition of liquids is correlated with the acquisition of consonantal sequences. Evidence from language change, language typology, and language acquisition suggests that there is a causal relationship between the two. The theoretical framework of feature geometry and derived sonority gives us the apparatus to explain what the second-language learners are doing. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2000_(CD)
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0272-2631
Archibald, John: Second Language phonology, phonetics, and typology. 1998.
2402689
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