Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBodine Al-Sharif, Mary Ann; Earnshaw, Yvonne; Corcoran, Stephanie
TitelThe woeful state of administrative support for online programmes.
A critical discourse analysis.
QuelleIn: Higher education quarterly, 78 (2024) 3, S. 918-933Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224; 1468-2273
DOI10.1111/hequ.12497
SchlagwörterMultimedia; Lehre; Studium; Hochschule; Internet; Student; Ausland; USA
AbstractThis study used critical discourse analysis to explore how higher education administrators in the United States talk about how they assess and support online programmes. Specifically, we hoped to analyse administrators' perceptions of their responsibilities over online programmes, faculty and students, to attain where they may need more training. Therefore, we explored the perspectives of 11 administrators at both the mid-level administrative and campus senior administrative levels who oversee online programmes in U.S. higher education. Our findings suggest that mid-level administrators hold pivotal roles in communicating needs, administrators are not viewing their online faculty holistically, current online programmes assessment is insufficient and concern for student engagement is often neglected. Implications for research and practice include additional investigation of the online faculty experience and the development of administrative training specifically focused on the needs of online programming and online faculty support. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2025/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: