Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFerguson, Charles; Heubner, Thom
TitelForeign language instruction and second language acquisition research in the United States. NFLC occasional papers.
Quelle(1989), 13 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
DokumenttypMikroform; Monographie
SchlagwörterLernsituation; Psychologie; Englisch; Fremdsprachenunterricht; Lehrer; Literatur; Psychologie; Spracherwerb; Linguistik; Lernsituation; Sprachverhalten; Lehrer; Lernprozess; Linguistik; Literatur; Spracherwerb; Sprachfunktion; Sprachverhalten; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Sprachwissenschaft
AbstractForeign language instruction and related research on second language acquisition in the United States can be understood only in the context of the role of English, of American education, and of speech and language research. Any part of an educational system is both a result of historical processes and a response to current needs and values. The following five aspects of the language situation in the United States are relevant to an understanding of foreign language teaching and learning: (1) the dominance of English in American life; (2) the scarcity of foreign language instruction in the public schools; (3) the four distinct language professions (foreign language teachers, bilingual specialists, English-as-a-Second-Language teachers, and English as a native language teachers); (4) language instruction outside the public schools, and (5) myths about language held by Americans. Second language acquisition (SLA) research has tended to be tied to either linguistics or psychology, applying the theoretical models from different contexts. More complex research designs and research programs on SLA, while difficult to manage, are necessary.
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: