Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHossain, Mokter
TitelAn Overview of Inclusive Education in the United States.
QuelleAus: Aitken, Joan E. (Hrsg.); Fairley, Joy Pedego (Hrsg.); Carlson, Judith K. (Hrsg.): Communication Technology for Students in Special Education and Gifted Programs. Hershey, Pa.: IGI Global (2011) S. 1-25
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN1609608798; 9781609608781
DOI10.4018/978-1-60960-878-1.ch001
SchlagwörterBildung; Bildungsgeschichte; Bildung; Bildungspolitik; Gesetzgebung; Schule; Strategie; Sonderpädagogik; USA; Bildungspolitik; Behinderung; Schule; Inklusion; Gesetzgebung; Behinderung; Sonderpädagogik; Best-Practice-Modell; Strategie; USA
AbstractDer vorliegende Aufsatz gibt einen Überblick über inklusive Bildung in den USA, ihre Entwicklung, entsprechende Gesetzestexte, Strategien, Best-Practice-Beispiele und mehr. [Zusammenfassung: Redaktion Bildung Weltweit].

"Being a country of diversity, the United States has had a long tradition of research and practices in special education in the form of inclusion. Since passage of the Education for All Handicapped Children Act (EAHCA) of 1975, now referred to as the Individuals with Disabilities Education Act (IDEA) of 2004, a free appropriate public education has been available to all children with disabilities. However, inclusion of students with disabilities into general education classrooms has taken decades to be considered appropriate practice. Controversies, research, and legislation have shaped a collaborative relationship between general and special education. A wide range of political, epistemological, and institutional factors have facilitated a more child-centered public education. This chapter presents an overview of current issues and practices in the inclusion of students with disabilities in the U.S. The topics include: historical background; public laws that led to successful inclusion; categories and prevalence, and identification strategies; and inclusion practices for students with mild-to-moderate and selective significant disabilities for providing them equal and appropriate educational experiences in the mainstream classrooms." [Abstract: Site editor's information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: