Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOsgood, Robert L.
TitelThe history of inclusion in the United States.
QuelleWashington, DC: Gallaudet University Press (2005), V, 226 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Verlagshomepage
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-56368-318-0
SchlagwörterBildung; Bildung; Sonderpädagogik; Behinderung; Inklusion; Geschichte (Histor); Behinderung; Sonderpädagogik
AbstractIn this comprehensive study, author Robert L. Osgood reveals how the idea of inclusion has evolved into broader realms of thought and practice. In its earliest manifestations, educators dwelled upon the classroom setting itself, wondering whether "disabled" children belonged there; if not, why not; and if so, how this could be accomplished? By the late 1960s, the scope of the discussion had shifted to assess the comprehensive structures of special education and its relationship with general education. The History of Inclusion seamlessly follows this progression into the present decade, in which current educational policy questions the need for any sort of separate "special education" in principle and structure. [Abstract: Site editor's information].
Erfasst vonUniversitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: