Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHaddad, Wadi D. (Mitarb.); Colletta, N. (Mitarb.); Fisher, N. (Mitarb.); Lakin, M. (Mitarb.); Rinaldi, R. (Mitarb.)
InstitutionInter-Agency Commission (UNDP, UNESCO, UNICEF, WORLD BANK) for the World conference on education for all
TitelWorld conference on education for all: meeting basic learning needs. 5-9 March 1990. Jomtien, Thailand. Final report.
QuelleNew York: Inter-Agency Comm. (1990), 119 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
SchlagwörterBildung für alle; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Bildungszugang; Chancengleichheit; Bildungspolitik; Bildungsstatistik; Chancengleichheit; Diskriminierung; Entwicklungspolitik; Partizipation; Alphabetisierung; Ausland; Bildungspolitik; Zugang; Bildungsstatistik; Bildungsbeteiligung; Benachteiligtenförderung; Diskriminierung; Entwicklungspolitik; Partizipation; Alphabetisierung; Abschlussbericht; Tagungsbericht; Zugang; Access; UNESCO (Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft, Kultur und Kommunikation); Ausland
AbstractScheduled during International Literacy Year (1990), this international conference attempted to launch a renewed worldwide initiative to meet the basic learning needs of all children, youth, and adults, and to reverse the recent decline in basic education services observed in many countries. The conference's three basic objectives were: (1) to highlight the importance of basic education and renew commitment to making it universally available; (2) to forge a global consensus on a plan for meeting basic learning needs; and (3) to provide a forum for sharing experiences and research results. The conference pursued these objectives through an inaugural session, followed by a plenary commission to discuss two working documents ("World Declaration on Education for All" and "Framework to Meet Basic Learning Needs"), a drafting committee examining proposed amendments, thematic and illustrative roundtables, numerous exhibits, and a closing plenary session that formally adopted the working documents' final texts. In the opening session, all speakers underscored the need to seize new opportunities and advocated massive reduction of military expenditures. Two themes emerged--the urgency of reducing the burden of external debt and the importance of optimizing scarce resources. The plenary commission viewed education as a necessary condition for tackling development problems, improving societies, and maximizing human resource development. Appendices contain the working documents, the framework for action, a follow-up statement, a statement of nongovernmental organization involvement, the conference schedule, a list of conference participants, and other information. (MLH).
Erfasst vonSekretariat der Kultusministerkonferenz, Bonn
Update1994_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: