Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Lumby, Jacky; Coleman, Marianne |
---|---|
Sonst. Personen | Lagrange, Marianne (Hrsg.) |
Titel | Leading for equality. Making schools fairer. First published 2016. |
Quelle | Los Angeles u.a.: SAGE (2016), viii, 206 S. |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-1-4739-1628-9; 978-1-4739-1629-6 |
Schlagwörter | Fallstudie; Bildungschance; Gender; Soziale Ungleichheit; Soziale Herkunft; Geschlechtsspezifischer Unterschied; England; Gerechtigkeit; Gleichheit; Großbritannien; Kind; Religion; Schottland; Schulleitung; Soziale Ungleichheit; Wales; Soziale Herkunft; Fallstudie; Ethnische Gruppe; Heterogenität; Benachteiligtenförderung; Kind; Schulleitung; Klassenführung; Gerechtigkeit; Gleichheit; Soziale Schicht; Religion; Heterogenität; Gender; Ethnische Gruppe; Migrant; England; Großbritannien; Schottland; Wales |
Abstract | Disentangling the concept of equality in schools can be a tricky task for those in senior, middle or classroom leadership. This book will unpack ideas of equality, equity, diversity and social justice, providing practitioners and those training to teach with an understanding of equality in order to address educational values and practice. Drawing on a wide range of case studies from schools in England, Wales and Scotland, the authors illustrate the importance of leading for equality with a clear and proactive vision for change. The authors explore these key areas: Socio-economic class, gender, sexuality, ethnicity, religion, migrant children, special learning needs and disabilities. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2017/2 |