Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKnobel, Michele (Hrsg.); Kalman, Judy (Hrsg.)
TitelNew literacies and teacher learning.
Professional development and the digital turn.
QuelleNew York, NY u.a.: Peter Lang (2016), VI, 262 S.Verfügbarkeit 
ReiheNew Literacies and Digital Epistemologies. 74
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-4331-2911-6; 978-1-4331-2911-7
SchlagwörterKompetenzerwerb; Selbstreflexion; Digitale Medien; Medieneinsatz; Argentinien; Australien; Erwachsenenbildung; Finnland; Kanada; Mexiko; Norwegen; Professionalisierung; Soziales Netzwerk; USA; Digitalisierung; Selbstreflexion; Lebenslanges Lernen; Berufsanforderung; Kooperatives Lernen; Lesekompetenz; E-Learning; Lehrerausbildung; Lehrerrolle; Kooperatives Lernen; Lernprozess; Digitalisierung; Lesekompetenz; Soziales Netzwerk; Berufsanforderung; Professionalisierung; E-Learning; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Argentinien; Australien; Finnland; Kanada; Mexiko; Norwegen; USA
AbstractThe book examines the complexities of teacher professional development today in relation to new literacies and digital technologies, set within the wider context of strong demands for teachers to be innovative and to improve students' learning outcomes. Contributors hail from Argentina, Australia, Canada, Finland, Mexico, Norway, and the U.S., and work in a broad range of situations, grade levels, activities, scales, and even national contexts. Projects include early year education through to adult literacy education and university contexts, describing a range of approaches to taking up new literacies and digital technologies within diverse learning practices. While the authors present detailed descriptions of using various digital resources like movie editing software, wikis, video conferencing, Twitter, and YouTube, they all agree that digital "stuff" - while important - is not the central concern. Instead, what they foreground in their discussions are theory-informed pedagogical orientations, collaborative learning theories, the complexities of teachers' workplaces, and young people's interests. Thus, a key premise in this collection is that teaching and learning are about deep engagement, representing meanings in a range of ways. These include acknowledging relationships and knowledge; thinking critically about events, phenomena, and processes; and participating in valued social and cultural activities. The book shows how this kind of learning doesn't simply occur in a one-off session, but takes time, commitment, and multiple opportunities to interact with others, to explore, play, make mistakes, and get it right. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: