Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Conole, Gráinne (Hrsg.); Klobucar, Tomaz (Hrsg.); Rensing, Christoph (Hrsg.); Konert, Johannes (Hrsg.); Lavoué, Élise (Hrsg.) |
---|---|
Institution | EC-TEL (10. : 2015 : Toledo) |
Titel | Design for teaching and learning in a networked world. 10th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2015, Toledo, Spain, September 15-18, 2015. Proceedings. |
Quelle | Cham; Heidelberg: Springer (2015), XX, 649 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Lecture notes in computer science. 9307 |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-319-24257-6; 978-3-319-24258-3 |
DOI | 10.1007/978-3-319-24258-3 |
Schlagwörter | Anpassung; Digitale Medien; Medieneinsatz; Mediennutzung; Schule; Lehrer; Lernen; Lernumgebung; Individualisierung; Lernspiel; Soziale Software; Hochschulbildung; Blended Learning; E-Learning; Kurs; Konferenz; Zukunft; Online; Spanien |
Abstract | This book constitutes the refereed proceedings of the 10th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2015, held in Toledo, Spain, in September 2015. The 27 full papers, 19 short papers, 9 demo papers and 23 posters were carefully reviewed and selected from 176 submissions. They address topics such as blended learning; self-regulated and self directed learning; reflective learning; intelligent learning systems; learning communities; learning design; learning analytics; learning assessment; personalization and adaptation; serious games; social media; massive open online courses (MOOCs); schools of the future. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2017/1 |