Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPesikan, Ana; Ivic, Ivan
TitelThe sources of inequity in the education system of Serbia and how to combat them.
Paralleltitel: Viri nepravicnosti v edukacijskem sistemu Srbije in kako se z njimi spopasti.
QuelleIn: CEPS journal, 6 (2016) 2, S. 101-124Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1855-9719; 2232-2647
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-122978
SchlagwörterChancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Berufsausbildung; Bildungspolitik; Chancengleichheit; Eltern; Erwachsenenbildung; Kindergarten; Kindertagesstätte; Qualität; Bildungssystem; Serbien; Soziale Ungleichheit; Bildungssystem; Bildungspolitik; Schulerfolg; Elementarbereich; Ethnische Gruppe; Soziale Gerechtigkeit; Transformation; Eltern; Elementarbereich; Kindergarten; Kindertagesstätte; Schulsystem; Eltern-Schule-Beziehung; Schulerfolg; Inklusion; Soziale Gerechtigkeit; Transformation; Erwerbstätigkeit; Berufsausbildung; Erwachsenenbildung; Einflussfaktor; Qualität; Ethnische Gruppe; Benachteiligter Jugendlicher; Benachteiligtes Kind; Sinti und Roma; Serbien
AbstractThe concept of equal opportunity for all students is deeply embedded in the Serbian constitution and in education laws. On that level, there is no doubt that everyone is ensured an opportunity to receive quality education. Many measures in education policy have been created specifically to achieve this objective and make the system fair and inclusive. The Coleman Report was linked to a wave of optimism that certain educational measures would help in achieving these noble goals. This aim is a high priority in education in a democratic country, and due to its importance needs to be re-examined. Thus, the present research examines the equity of students in the Serbian education system, detecting areas on all educational levels that could be (or already are) systemic sources of inequity (e.g., criteria for preschool institution enrolment, the system of student awards, rationalisation of the school network, the concept of entrance exams to secondary school or university, etc.). A number of measures have already been taken in the system specifically to deal with inequity (e.g., the Preschool Preparatory Programme, dropout measures, inclusion, scholarships, etc.). The effects of these measures in particular are analysed in the present work. In addition to an analysis of the systemic sources of inequity in the Serbian education system, the article also makes recommendations for their overcoming. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: