Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmaral, Alberto; Tavares, Orlanda; Cardoso, Sonia; Sin, Cristina
TitelShifting Institutional Boundaries Through Cross-Border Higher Education.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 20 (2016) 1, S. 48-60Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/1028315315587108
SchlagwörterAfrika; Brasilien; Europa; Politik; Portugal; Qualitätssicherung; Hochschulbildung; Internationalisierung; Akkreditierung; Akkreditierung; Internationalisierung; Politik; Hochschulbildung; Qualitätssicherung; Staatliche Anerkennung; Institution; Afrika; Brasilien; Europa; Portugal
AbstractCross-border higher education (CBHE) has been changing the organizational boundaries of higher education institutions (HEIs). This study aims to analyze the shifting boundaries of Portuguese HEIs through the lens of the identity concept in organization theories, considering three contexts with different levels of regulation: African Portuguese-speaking countries, Brazil, and Europe. These different regulation contexts allow to analyze how the level of national regulation influences CBHE, how this relates to the shifting boundaries of HEIs, and how the public or private character of the institutions plays a role in influencing boundary shifts. This research indicates that shifting boundaries through CBHE are influenced by institutional identities shaped by different rationales and conditioned by local policy contexts. Public universities have refrained from creating campuses abroad or from franchising activities, and their international activities seem driven by academic and cultural rationales. Public polytechnics, more recent than universities, seem more open to embarking on CBHE, suggesting the existence of a malleable identity. Contrary to the public sector, private institutions have created campuses abroad, mainly in African Portuguese-speaking countries, apparently following an economic rationale to guide their CBHE activities. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2016/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: