Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The monograph [...] represents a variegated walk through novelties in the area of educational sciences. Thus the first paper analyses the development of geometric concepts. [...] The next article presents the significance of participation in educational work. It presents the founding element of social pedagogic orientation into individual's lifeworld and means opening various opportunities for developing social skills, building identity, acquiring self-confidence, self-awareness, developing pro-social behaviour, potential for cooperation, co-organization, and empowerment of the individual. [The authors] highlight [...] the results of the survey that point to the following topics: inadequately informed education staff in the field of detection and work with talented students; poor self-assessment skills of teachers in the field of knowing personality characteristics of gifted and appropriate use of teaching strategies in dealing with them; great need of teachers for further education and professional training. The next area deals with the field of blind and partially sighted through example of cross-curricular integration in teaching blind and partially sighted children with the objective to create in students comprehensive, more understandable, and more useful knowledge that would serve them in their further work and teaching in inclusive classes. [...] The next contribution wishes to shed light on preschool teachers' planning of work in endeavours towards elements of quality. Teachers' attitudes towards inclusion of children with special needs. [...] Adapting physical environment of learning space for inclusive education presents further research in the field. The results presented according to external and internal physical learning space for various needs of children and pupils indicate open and flexible learning space, adequate lighting and colours, flexible furniture, information and communication technologies, animals and plants inside and outside schools, and playgrounds with adapted playground equipment are what has been found to be the most important. Occupational/career choices of persons with special needs are the next topic. [...] The authors highlight the significance of recognising and managing stressful situations that appear as the consequence of circumstances and working conditions at workplace. In parallel they also present the impact of work stress on the professional development of individuals, specifying both positive and negative consequences and explaining both positive (eustress) and negative stress (distress). [...] The last contribution presents the ways in which a class teacher and other teachers who teach the class can contribute to the development of class community. (Orig.).
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
978-3-8440-3628-2
Educational sciences in postmodernity. 2015.
3230916
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)