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Autor/inn/enBroecke, Stijn; Quintini, Glenda; Vandeweyer, Marieke
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelWage inequality and cognitive skills.
Re-opening the debate.
Gefälligkeitsübersetzung: Lohnungleichheit und kognitive Fähigkeiten. Wiedereröffnung der Debatte.
QuelleCambridge, Mass. (2016), 27 S.
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ReiheNBER working paper. 21965
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.3386/w21965
SchlagwörterKognitive Kompetenz; Arbeitskräftebedarf; Australien; Belgien; Dänemark; Deutschland; Estland; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Irland; Italien; Japan; Kanada; Niederlande; Norwegen; Österreich; Polen; Slowakei; Spanien; Schweden; USA; Internationaler Vergleich; Qualifikation; Determinante; Einkommensunterschied; Ethnische Gruppe; Kognitive Kompetenz; Minderheit; Determinante; Einkommensunterschied; Sozioökonomischer Faktor; Arbeitskräfteangebot; Arbeitskräftebedarf; Qualifikation; Internationaler Vergleich; Ethnische Gruppe; Minderheit; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Australien; Belgien; Deutschland; Dänemark; Estland; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Irland; Italien; Japan; Kanada; Niederlande; Norwegen; Polen; Schweden; Slowakei; Spanien; Tschechische Republik; USA; Österreich
Abstract"Inequality in the United States is high by international standards, and keeps rising. This is likely to bring significant social as well as economic costs, including lower growth. In this paper, we use the Survey of Adult Skills (PIAAC) to revisit the debate on the relative importance of skills in explaining international differences in wage inequality. While simple decomposition exercises suggest that skills only play a very minor role, demand and supply analysis indicates that the relative net supply of skills could explain 29% of the higher top-end wage inequality in the United States. Our analysis also suggests that skills could explain a substantial portion of the racial wage gap, as well as between individuals from different socio-economic backgrounds. Finally, we find little support for the argument that higher wage inequality in the United States may be compensated for by better relative employment outcomes of the low-skilled." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Sekundäranalyse; Querschnitt. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2012 bis 2012.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2016/3
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