Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenParreira Do Amaral, Marcelo (Hrsg.); Dale, Roger (Hrsg.); Loncle, Patricia (Hrsg.)
TitelShaping the futures of young Europeans.
Education governance in eight European countries.
QuelleOxford: Symposium Books Ltd (2015), 188 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationVerlagshomepage
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-873927-62-5
SchlagwörterBildungsentscheidung; Chancengleichheit; Bildungsbiografie; Bildungspolitik; Chancengleichheit; Deutschland; Diskurs; England; Europa; Finnland; Frankreich; Italien; Niederlande; Organisation; Polen; Schule; Slowenien; Steuerung; Struktur; Nordirland; Bildungspolitik; Internationaler Vergleich; Bildungsabschluss; Akteur; Entscheidungsspielraum; Schule; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Schullaufbahnentscheidung; Bildungsabschluss; Mechanismus; Steuerung; Übergang Sekundarstufe II - Tertiärstufe; Internationaler Vergleich; Diskurs; Einflussfaktor; Entscheidungsspielraum; Konzeptualisierung; Organisation; Struktur; Verhandeln; Akteur; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Deutschland; England; Europa; Finnland; Frankreich; Italien; Niederlande; Nordirland; Polen; Slowenien
Abstract"This book discusses how the ways that young people's educational trajectories into and beyond lower secondary education are regulated can influence their future lives. It draws on the results of empirical studies in eight European countries: Finland, France, Germany, Italy, Netherlands, Poland, Slovenia and the United Kingdom (England and Northern Ireland), carried out under the EU-funded GOETE project. The book explores the different ways that educational trajectories are - actively or passively - conceptualised, negotiated and organised in the individual countries, and the ways that these shape educational opportunities and life chances. Its central aims are to elaborate the different ways in which educational trajectories are governed in the eight countries, and to compare the differences between those approaches and their outcomes in the eight countries. It focuses on the relationships between the different (national and local) forms and outcomes of interactions between collective and individual actors, structures, institutions, mechanisms, and discourses that exert influence on education policy and practice at various levels: inter- and trans-national, nation-state, regional, local or school levels." [Abstract: Site editor's information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: