Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Chinn, Stephen J. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | The Routledge international handbook of dyscalculia and mathematical learning difficulties. 1. Aufl. |
Quelle | New York, NY u.a.: Routledge (2015), XXVII, 431 S. |
Reihe | Routledge international handbooks |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-315-74071-0; 978-0-415-82285-5; 978-1-315-74071-3 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Metaanalyse; Arbeitsgedächtnis; Kognitive Entwicklung; Problemlösen; Resilienz; Verhalten; Vorstellung (Psy); Diagnose; Soziale Benachteiligung; Computernutzung; Medieneinsatz; Kind; Vorschulalter; Kindergarten; Grundschule; Sekundarbereich; Lehrerfortbildung; Verhaltensauffälligkeit; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Lernschwierigkeit; Curriculum; Unterrichtsmethode; Fachdidaktik; Gehirn; Neurowissenschaften; Erzählen; Sprache; Wortschatz; Algebra; Arithmetik; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Rechenschwäche; Rechnen; Zahlensystem; Größe; Logik; Hochschulbildung; Handbuch; Intervention; Leistungsmessung; Wirkung; China; Großbritannien; Hongkong; Kuwait; Philippinen; USA; Uganda |
Abstract | The handbook brings together commissioned pieces by a range of [...] international authors from a variety of disciplines [...]. More than fifty experts write about mathematics learning difficulties and disabilities from a range of perspectives and answer questions such as: 1. What are mathematics learning difficulties and disabilities? 2. What are the key skills and concepts for learning mathematics? 3. How will IT help now and in the future? 4. What is the role of language and vocabulary? 5. How can we teach mathematics? (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2015/3 |