Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWebster, Collin A.; Webster, Liana; Russ, Laura; Molina, Sergio; Lee, Heesu; Cribbs, Jason
TitelA systematic review of public health-aligned recommendations for preparing physical education teacher candidates.
Gefälligkeitsübersetzung: Ein systematischer Review von auf Public Health ausgerichtete Empfehlungen zur Ausbildung von Lehramtsstudenten im Fach Sport.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 86 (2015) 1, S. 30-39
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367; 2168-3824
DOI10.1080/02701367.2014.980939
SchlagwörterSportunterricht; USA; Ausbildungsziel; Sportpädagogik; Aktivität; Bewegungsverhalten; Wissensvermittlung; Studienordnung; Gesundheitsförderung; Lehrerausbildung; Aktivität; Wissensvermittlung; Gesundheitsförderung; Bewegungsverhalten; Sportpädagogik; Sportunterricht; Ausbildungsziel; Ausbildungsinhalt; Forschungsstand; Studienordnung; USA
AbstractPurpose: Since Sallis and McKenzie's seminal article in 1991 outlining physical education's role in public health, increased attention has been given to promoting youth physical activity in schools. The present study systematically reviewed the literature from 1991 to 2013 to identify recommendations for the preparation of physical education teacher candidates (PETCs) from a public health perspective. Method: Eight online databases (e.g., Educational Resources Information Center, Google Scholar) served as data sources for the study. Multiple combinations of key terms (e.g., physical education teacher education [PETE], public health, health-oriented) were used to identify relevant literature meeting search criteria. A content analysis was used to identify 47 distinct recommendations from 25 included articles and to synthesize these recommendations into major areas of focus. Results: Three major areas of focus were identified: (a) candidate profile (e.g., PETCs should be physically active and fit role models), (b) candidate knowledge (e.g., PETCs should know about behavior change theories), and (c) candidate skills (e.g., PETCs should be able to advocate for school-based physical activity). Conclusion: This review can serve as a blueprint for PETE programs seeking to align professional preparation with public health goals. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: