Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Sprietsma, Maresa; Pfeil, Lisa |
---|---|
Institution | Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung |
Titel | Peer effects in language training for migrants. Gefälligkeitsübersetzung: Peer-Effekte beim Sprachtraining von Migranten. |
Quelle | Mannheim (2015), 20 S.
PDF als Volltext |
Reihe | ZEW discussion paper. 2015-033 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Kultur; Demografischer Faktor; Lernerfolg; Peer Group; Deutsch; Deutsch als Fremdsprache; Sprachunterricht; Fremdsprachenkenntnisse; Teilnehmer; Teilnehmerstruktur; Regionaler Faktor; Asiat; Russe; Türke; Herkunftsland; Osteuropa |
Abstract | We investigate the relation between peer group composition and language improvement in language classes for adults. Using unique survey data of migrants participating in an intensive language course in Germany, we find that the age and skill composition of groups is related to differences in skill acquisition as assessed by the teacher. Moreover, groups that are more heterogeneous in terms of regions of origin on average obtain improvements in language skills with a higher probability. (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2015/4 |