Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDudley-Marling, Curt; Burns, Mary Bridget
TitelTwo Perspectives on Inclusion In The United States.
QuelleIn: Global Education Review, 1 (2014) 1, S. 14-31
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2325-663X
SchlagwörterBildung; Sozialer Konstruktivismus; Meinung; Bedeutung; Bildung; Meinung; Perspektive; Schule; Zweck; Sonderpädagogik; USA; Ziel; Defizit; Position; Schule; Inklusion; Zweck; Sonderpädagogik; Bedeutung; Defizit; Perspektive; Position; Ziel; USA
Abstract"The history of schooling for students with disabilities in the United States is marked by exclusion and, until the passage of the Education for All Children Act in the 1970s, a substantial number of students with disabilities were denied free public education and many more were poorly served by public schools. The requirement that all children be educated in the "least restrictive environment" gradually allowed many students with disabilities to be educated alongside their peers without disabilities and today a majority of students with disabilities spend more than 80% of their school days in regular classroom settings. Still, the meaning of inclusion is bitterly disputed, fueled in large part by two contrasting views of disability. This paper discusses these two views - a deficit stance and a social constructivist perspective - and the effects of these views on the meaning of inclusion, the purpose of inclusion, and how inclusive education is achieved." [Abstract: Site editor's information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Global Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: