Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Pivec, Maja; Schönbacher, Tanja |
---|---|
Titel | Game-Based Learning (GBL) Elements in an E-Learning Project Management Course. |
Quelle | Aus: Pauschenwein, Jutta (Hrsg.): Lernen mit Videos und Spielen. Tagungsband zum 12. E-Learning Tag der FH JOANNEUM am 18.9.2013. Graz: FH Joanneum (2013) S. 57-66 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 3-902103-48-5 |
Schlagwörter | Kompetenz; Spielerisches Lernen; Management; Lernspiel; Projekt; Kompetenz; E-Learning; Lernumgebung; Lernspiel; Projekt; Management; E-Learning |
Abstract | Part of the objective of project GREAT, was to develop a vision for the role of GBL in training and education and to identify policies and instruments that may be needed for the better use of GBL. This paper documents the concept and structure, along with the experiences and results, of an e-learning course that successfully utilised games to teach leadership, time and project management competencies, all within an e-learning environment. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2015/1 |