Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHayward, Mary
TitelVisual engagement.
Textbooks and the materiality of religion.
QuelleAus: Andreassen, Bengt-Ove (Hrsg.); Lewis, James R. (Hrsg.): Textbook gods. Genre, text and teaching religious studies. Sheffiled u.a.: Equinox Publ. (2014) S. 134-156Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 153-155
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN1-78179-055-8; 978-1-78179-055-7
SchlagwörterBild; Großbritannien; Hinduismus; Religion; Religionsunterricht; Schulbuch; Schulbuch; Bild; Religionsunterricht; Hinduismus; Religion; Großbritannien
AbstractIn her article, Mary Hayward argues that more attention has been paid to the analysis of the written text than visuals in textbooks, and suggests that imagebased research has low status. She argues that scholars in religious education have paid too little attention to the materiality of religion and to images in textbooks. Hayward further argues that interpreting what is seen is a multi-layered task; different images require different kinds of questions and varied pathways of research, and therefore must receive attention in religious education. Her article thus opens with a reflection on religion and materiality in general, before turning to a discussion of images of Christianity and Hinduism in English textbooks for religious education.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: