Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShewbridge, Claire; Hulshof, Marian; Nusche, Deborah; Staehr, Lars Stenius
TitelNorthern Ireland, United Kingdom.
QuelleParis: OECD (2014), 202 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD reviews of evaluation and assessment in education
Beigabengrafische Darstellungen; Tabellen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie; Graue Literatur
ISBN92-64-20769-4; 978-92-64-20769-1; 978-92-64-20770-7
DOI10.1787/9789264207707-en
SchlagwörterKompetenz; Evaluation; Selbstevaluation; Bewertung; Großbritannien; Lehrer; Qualität; Schule; Steuerung; Evaluation; Nordirland; Schulleiter; Bericht; Kompetenz; Leistung; Empfehlung; Leistungsmessung; Selbstevaluation; Schule; Schulsystem; Schulinspektion; Schulleiter; Lehrer; Schülerleistung; Steuerung; Bericht; Bewertung; Empfehlung; Leistung; Leistungsmessung; Qualität; Rechenschaftslegung; Großbritannien; Nordirland
AbstractThis book finds that, in many ways, Northern Ireland stands out internationally with its thoughtfully designed evaluation and assessment framework. The major components are well developed, in particular policies for student assessment, school evaluation and school system evaluation. It has been developed using the majority of key design principles recommended by the OECD. The approach to evaluation and assessment combines: central control over policy development and standard setting; transparency over procedures and reporting of results; an increasing responsibility for the implementation of evaluation and assessment among teachers and schools; and central mechanisms to monitor the effectiveness of implementation. For example, while schools and their Boards of Governors are accountable for their educational quality and are accountable to their communities, school development planning processes are also monitored as part of external school evaluation by a central inspectorate. Teachers play a central role in student assessment and their assessment of pupil progress against central standards is moderated by a central agency which engages working teachers in the process. Teachers in primary schools are offered central diagnostic tests to support their assessment of pupil progress. Only teacher appraisal remains entirely school based, but there is a set of common competence standards for teachers. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: