Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Depaepe, Marc; Simon, Frank; Van Gorp, Angelo |
---|---|
Titel | The 'good practices' of Jozef Emiel Verheyen - schoolman and professor of education at the Ghent University. A case of using educationally correct discourse at the right place and the right time. |
Quelle | Aus: Between educationalization and appropriation. Selected writings on the history of modern educational systems. Leuven: Leuven Univ. Press (2012) S. [359]-383 |
Beigaben | Literaturangaben S. 379-383 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 90-5867-917-9; 978-90-5867-917-8 |
Schlagwörter | Pädagogik; Reformpädagogik; Pädagogisches Handeln; Bildungsgeschichte; Schulversuch; Experiment; Geschichte (Histor); Wissenschaftliches Arbeiten; Wissenschaftsethik; 20. Jahrhundert; Verheyen, Joseph Emile; Flandern |
Erfasst von | BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung des DIPF, Berlin |
Update | 2014/3 |