Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Uhlenwinkel, Anke (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Teaching about the religious values of Europeans. Critical reflections from the second student exchange of the EVE-project. Gefälligkeitsübersetzung: Lehre über die religiösen Werte der Europäer. Kritische Reflektionen zum zweiten Schüleraustausch des EVE-Projekts. |
Quelle | Potsdam: Univ.-Verl. Potsdam (2012), 109 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Potsdamer geographische Praxis. 1 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-86956-175-2 |
URN | urn:nbn:de:kobv:517-opus-59010 |
Schlagwörter | Deutschland; Ethik; Europa; Kooperation; Religion; Religiosität; Säkularisierung; Schüler; Slowakei; Student; Unterricht; Zukunft; Didaktik; Hochschule; Wertorientierung; Unterrichtsforschung; Schüleraustausch; Multikulturelle Gesellschaft; Europäische Union; Schüleraustausch; Schüler; Multikulturelle Gesellschaft; Didaktik; Unterrichtsforschung; Unterricht; Säkularisierung; Ethik; Nachsozialistische Gesellschaft; Wertorientierung; Religion; Religiosität; Hochschule; Kooperation; Zukunft; Europäische Union; Student; Deutschland; Europa; Slowakei |
Abstract | "The European Values Education (EVE) project is a large-scale, crossnational, and longitudinal survey research programme an basic human values. The main topic of its second stage was religion in Europe. Student teachers of several universities in Europe worked together in multicultural exchange groups. Their results are presented in this issue." (publisher's description). Contents: I. Introductory Remarks: Anke Uhlenwinkel: Foreword (9-10); Uwe Krause: Videos Related to the Maps (11-12); Loek Halman, Josja Rokven and Inge Sieben: Religion (13-16); Clare Brooks: The EVE Curriculum Framework - Developments on the Second Phase (17-22); II. Results of the German-Slovak Group: Michal Pazicky: Slovak Schools (23-24); Andrea Blahusiaková, Christian Roper-Kühnemann, Christoph Staufenbiel and Hana Vozarová: Relating to Students (25-32); Katarina Hintze, Michal Ivaska and Rene Kallenbach: Describing Patterns (33-38); Zdenko Majer and Juliane Röll: Deepening Understanding (39-44); Daniela Baars, Michal Bajzík, Stanislav Pisarcík and Ines Weiser: Developing Critical Thinking (45-52); Pavel Rygl, Anett Seeger and Anja Strehmann: Developing Lessons on the Basis of the Assignments (53-58); Katarina Chovanová, Kamil Gembicky and Luise Nern: Conclusion for Future Teaching (59-66); III. Results of the Turkish-Dutch Group: Uwe Krause: The Dutch School System (67-68); Marloes Willemse, Sebastiaan Cornelissen and Pelin Turgut: Relating the Attitudes Represented in the Maps of the Atlas of European Values to the Students (69-74); Femke Knoops, Fethiye Erbil and Mustafa Ertürk: Teaching Patterns and Trends (75-80); Seda Akpinar, Desiree Maas and Anneke Rooth: Deepening Understanding (81-86); Elif Zeynep Azar, Qaglayan Erdönmez and Desiree Verscheijden: Developing Critical Thinking (87-92); Kezban Altuntas, Pinar Akgay, Suzanne Kools and Richard Schnabel: Assignments, Curriculum Framework and Background Information as the Base of Developing Lessons (93-98); Martijn van den Beemt, Muhammed Cinkaya, Didem Tugce Erdem and Robert Janssen: Conclusion for Future Teaching (99-106). |
Erfasst von | GESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim |
Update | 2014/2 |