Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Rubie-Davies, Christine M. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Educational psychology. Concepts, research and challenges. 1. ed. |
Quelle | London u.a.: Routledge (2011), XIV, 274 S. |
Reihe | Educational psychology |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-415-56264-3; 978-0-415-56264-5 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Methode; Psychologische Forschung; Pädagogische Forschung; Emotionale Erziehung; Erwartung; Freundschaft; Kognition; Pädagogische Psychologie; Familie; Kind; Kind-Eltern-Beziehung; Vorschule; Lehrer; Hyperaktivität; Verhaltensauffälligkeit; Schülerleistung; Lernen; Motivation; Soziales Lernen; Curriculum; Unterrichtsklima; Unterricht; Märchen; Lesekompetenz; Leseunterricht; Schreibunterricht; Mathematikunterricht; Überzeugung; Sonderpädagogik; Einflussfaktor; Leistungsmessung; Theorie; Ethnische Gruppe; Maori; Neuseeland; Vietnam |
Abstract | This book provides theoretical overviews and research findings from across the field including: 1. Teaching and learning; 2. Research methods; 3. Motivation and instruction; 4. Curriculum - reading, writing, mathematics; 5. Cognition; 6. Special educational needs and behaviour management; 7. Sociocultural and socioemotional perspectives; 8. Assessment and evaluation. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/2 |