Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDowns, Edward; Erickson, Sarah; Borrett, Jacqueline
TitelInvading public spaces: Exploring the effects of media type and social prompts on learning outcomes in an interactive environment.
QuelleIn: Applied environmental education and communication, (2017) 4, S.276Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1533-015X
DOI10.1080/1533015X.2017.1348269
SchlagwörterLearning; Media; Experimental design; Invasive species; Nonnative species; Introduced species; Social discrimination learning; Public spaces
AbstractA 2 × 2, fully-crossed, quasi-experimental design was employed to determine if type of media (rich media vs. lean media) and social prompting (presence of prompts vs. absence of prompts) would differentially impact learning outcomes for patrons interacting with an aquatic invasive species exhibit. Results indicated that the lean-media condition elicited significantly greater learning outcomes than the rich-media condition on two of the three learning measures. The presence of social prompts elicited significantly higher learning outcomes in terms of invasive species identification. The findings are consistent with literature on media and learning. Results are discussed for those designing interactive, public spaces for education.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied environmental education and communication" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: