Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWodika, Alicia; Schoof, Justin
TitelAssessing climate change education on a Midwestern college campus.
QuelleIn: Applied environmental education and communication, (2017) 4, S.262Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1533-015X
DOI10.1080/1533015X.2017.1348268
SchlagwörterClimate science; Sustainability; Colleges and universities; Climate change; Climate; Environmental education
AbstractMultiple disciplines address climate change; however, despite statements of consensus from professional societies, it is unclear whether the correct information is being conveyed to students. The purpose of this study was to survey student's (n = 264) knowledge, attitudes, and behaviors behind climate science and climate change related principles. Overall, participant knowledge of climate change was low, yet attitudes favored sustainability and climate change acceptance (r = 0.452, p = 0.0001). Science-focused majors had the most favorable attitudes for climate change acceptance and highest knowledge about climate related issues, while participants majoring in Engineering and Mass Communications had the lowest climate science knowledge.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied environmental education and communication" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: