Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllender, Tim
TitelMalfeasant bodies, Orientalism, and colonial image-making, 1850-1912.
QuelleIn: Paedagogica historica, (2017) 6, S.650Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0030-9230
DOI10.1080/00309230.2017.1360920
SchlagwörterPostcolonial; Colonial; Image; Empire; Photography; India
AbstractUsing a wide array of photographs and other examples of the visual, this article reveals the distinctive messaging of the image when situated within empire, with colonial India as a case study. The author analyses the making of the image in the hands of the colonial master but where it becomes uncontrollable, if not revelatory, in its messaging about the true nature of the colonial domain. Two main categories of image are examined. The first category is about the messaging around conventional transferrals of white culture and practices of rule. This is where messages are created about the colonial imposition that offer up favoured, yet flawed, projections of the European in empire. A second category, deeply about the interaction of the colonial body, is more penetrating. Here, the imagery around the malfeasant and disobedient "native" body reveals the complexity of entangled imperial race, culture, and gender imperatives. The image conveys insurgent messages about colonial rule and undoes the white cultural language of empire.
Erfasst vonOLC
Update2022/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Paedagogica historica" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: