Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBuckley-Walker, Kellie; Tognolini, Jim; Lockyer, Lori; Brown, Ian; Caputi, Peter
TitelEvaluating the validity of the online multiliteracy assessment tool.
QuelleIn: Australian journal of education, (2017) 3, S.305-327Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-9441
DOI10.1177/0004944117729056
AbstractThis study aims to assess the validity of the Online Multiliteracy Assessment for students in Years 5 and 6. The Online Multiliteracy Assessment measures students’ abilities in making and creating meaning, using a variety of different modes of communication, such as text, audio and video. The study involved selecting two groups of students: the first group (n=19) was used in two pilot studies of the items and the second (n=299) was used in a field trial validating the functioning of the items and assessing the quality of the scale. The results indicated that the Online Multiliteracy Assessment has acceptable test–retest reliability; however, the fit to the Rasch model was less than ideal. Further investigation identified two important areas for improvement. First, the items assessing the higher order skills of synthesising, communicating and creating need to be more cognitively demanding. Second, some items need to be modified in order to improve their functionality.
Erfasst vonOLC
Update2022/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: