Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCho, Byeong-Young; Woodward, Lindsay; Li, Dan; Barlow, Wendy
TitelExamining Adolescents’ Strategic Processing During Online Reading With a Question-Generating Task.
QuelleIn: American educational research journal, (2017) 4, S.691-724Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312
DOI10.3102/0002831217701694
SchlagwörterSecondary school students; Online instruction; Reading
AbstractForty-three high school students participated in an online reading task to generate a critical question on a controversial topic. Participants’ concurrent verbal reports of strategy use (i.e., information location, meaning making, source evaluation, self-monitoring) and their reading outcome (i.e., the generated question) were evaluated with scoring rubrics. Path analysis indicated that strategic meaning making coordinated with self-monitoring and source evaluation positively influenced the quality of the generated questions, whereas information-locating strategies alone contributed little to the participants’ question generation. Further, source evaluation played a positive role when readers monitored and regulated their strategies for information location and meaning making. The findings on the interplay of metacognitive, critical, and intertextual strategies in online reading are discussed with regard to research and practice.
Erfasst vonOLC
Update2021/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: