Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWarwick, Rob; McCray, Janet; Board, Douglas
TitelBourdieu's habitus and field: implications on the practice and theory of critical action learning.
QuelleIn: Action learning, (2017) 2, S.104
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1476-7333
DOI10.1080/14767333.2017.1296409
SchlagwörterField; Habitus; Critical action learning; Bourdieu; Social friction
AbstractThis paper considers the logic of practice of the French sociologist Pierre Bourdieu in relation to critical action learning: in particular habitus which is co-created with field and the interplay amongst the two in the form of misrecognition and risk. We draw on interviews with participants who have experienced action learning as part of an NHS leadership programme. We argue that Bourdieu provides helpful ways of understanding and explaining the complex processes of social interactions which are centre stage in action learning - especially the 'social friction' through which action learners gain new insights and new prompts to action in their workplace from learning set members. These insights can support action learning practitioners keen to explore their own practice.
Erfasst vonOLC
Update2022/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: