Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAddi-Raccah, Audrey; Grinshtain, Yael
TitelForms of Capital and Teachers’ Views of Collaboration and Threat Relations With Parents in Israeli Schools.
QuelleIn: Education and urban society, (2017) 6, S.616-640Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1245
DOI10.1177/0013124516644052
SchlagwörterThreats; Social capital; Teacher attitudes; Parent participation; Cultural capital; Collaboration
AbstractNeo-liberal ideologies have given parents influence over education. This requires teachers to find ways to engage with parents and use resources for dealing with them. Following Bourdieu’s notion of field, in which different groups struggle over resources to maintain their social position, we examine the relations between teachers’ attitudes toward parents and possession of feminine, social, and cultural capital. The sample comprised 605 who worked in 32 randomly selected schools located in two districts in Israel. Analyzing teachers answered to a questionnaire reveled that teachers’ relations with parents are diverse and include threat and collaboration. Different capitals underpin these relations.
Erfasst vonOLC
Update2022/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and urban society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: