Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbrams, Sandra Schamroth; Rowsell, Jennifer
TitelEmotionally Crafted Experiences: Layering Literacies in Minecraft.
QuelleIn: The reading teacher, (2017) 4, S.501-506
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/trtr.1515
SchlagwörterLiteracy programs; Technology application; Educational technology; Analysis; Usage; Communication; Teaching methods; Emotions; Literacy; Technological change
AbstractDigital literacies play a foundational role in the rhythm and pattern of our lives, yet debates continue about how to harness them for educational purposes. In an effort to humanize digital literacies, this column provides a venue for research and practical applications that depict technology use as part of the fabric of being human. This particular article, "Emotionally Crafted Experiences: Layering Literacies in Minecraft," focuses on the ways that emotion transcends the screen and helps students layer their meaning making. As such, the Digital Literacy column will help educators reconceptualize the ways that children learn with technology, media, and new communication systems. It honors educator success stories and burning questions and issues, and it reimagines literacy futures.
Erfasst vonOLC
Update2022/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The reading teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: