Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAfflerbach, Peter
TitelReading Assessment.
QuelleIn: The reading teacher, (2016) 4, S.413-419
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/trtr.1430
SchlagwörterSociocognitive; Affective influences; Comprehension monitoring; Standards‐based; Persistence; Vygotskian; Cognitive; Depth of (higher level, literal level, etc.); Standardized; Self‐efficacy; Accountability; Self‐assessment; Diagnostic; Interest; To inform instruction, as inquiry; Reading strategies; Advocacy; Informal; Outcomes; Preservice; Expectations; Sociocultural; Ongoing assessment; Achievement gap; Screening; Legislation, mandates; Attitude; Metacognition; Developmental; Authentic; In‐service; Self‐perception, self‐concept; At‐risk factors; Constructivism; Standards; Metacognitive strategies; Instructional strategies, teaching strategies
AbstractIn this article, I focus on three areas of reading assessment that I believe to be crucial for students’ reading development: developing comprehensive formative assessments, assessing the wide array of factors that contribute to students’ reading development, and fostering student independence by helping students learn to use reading assessment on their own. I also describe the consistent and negative effects of high‐stakes testing on related reading assessment efforts.
Erfasst vonOLC
Update2022/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The reading teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: